Zdalna realizacja ogólnopolskiego projektu Uniwersytet Dzieci

Klasa 5a, pomimo trudności realizuje swoje projekty klasowe. Wspólnie z klasą podjęliśmy tematykę zajęć: Jak radzić sobie ze stresem? Jakie zalety ma stres?

Uczniowie próbowali samodzielnie podać definicję stresu, w ramach warsztatów online, stworzyli własne wizualizacje stresu. Rozmawialiśmy też o tym po czym poznać, że dana sobą się stresuje, padały różne odpowiedzi: że kogoś boli brzuch, komuś się pocą ręce, ktoś nie może spać itp.

Uczniowie zapoznali się z podziałem stresu na eustres, tzw. stres pozytywny (to uczucie podekscytowania i stresu, lekkiego niepokoju i radości, motywuje nas do życia i realizacji swoich celów) i dystres tzw. stres negatywny (odczuwasz go w sytuacjach stosunkowo rzadko, bo przecież nie codziennie idziesz do nowej szkoły, zdajesz egzamin, dlatego kiedy przekroczymy ten optymalny poziom stresu, przechodzimy do negatywnego stresu).

A jak można radzić sobie ze stresem: poprzez sport, czytanie książki, słuchanie muzyki, jedzenie swoich ulubionych zakąsek.
Stres wpływa motywacyjnie do nauki i w osiągnięciu swoich celów, trudno bez niego żyć trzeba się nauczyć być jego przyjacielem.