Wycieczka SKTK

4 czerwca w sobotę odbyła się kolejna wycieczka w ramach działalności Szkolnego Koła Turystyczno-Krajoznawczego. Uczestniczyli w niej uczniowie z kilku klas: 5, 6, 7 i 8. Tym razem był to spacer po Bydgoszczy. Celem było poznanie walorów historycznych, kulturowych i turystycznych naszego miasta. Odwiedziliśmy ciekawy Park im. Kazimierza Wielkiego, następnie zjedliśmy pyszne lody. Kolejnym punktem był Stary Rynek. Podziwialiśmy również pięknie zagospodarowaną Wyspę Młyńską z wieloma atrakcjami. Na koniec powędrowaliśmy do zabytkowej Wieży Ciśnień przy ulicy Filareckiej, z której mogliśmy podziwiać wspaniałą panoramę naszego miasta.

Czytaj więcej!

Relacja z wycieczki do Exploseum

W sobotę 18 grudnia 2021 roku w ramach SKKT odbyła się wycieczka do Exploseum DAG Fabrik Bromberg. W wycieczce wzięli udział uczniowie z klasy 7b i 5a oraz nauczyciele: Magdalena Ocalewska i Jarosław Joachimiak. Celem naszej wyprawy było zwiedzanie fabryki zbrojeniowej z czasów II wojny światowej, w której produkowane były materiały wybuchowe (proch, nitroceluloza, nitrogliceryna) na potrzeby militarne III Rzeszy. Wraz z przewodnikiem przemierzyliśmy dwukilometrową trasę zwiedzając naziemne i podziemne tunele technologiczne, prowadzące do kilku budynków wystawienniczych. Wszystkim tym, którzy nie mieli jeszcze okazji poznać tego muzeum w naszym mieście, serdecznie i szczerze polecamy.

Rajd do Ostromecka

Sobotni rajd był przyjemną wyprawą spod naszej szkoły do Ostromecka. Wraz z moją klasą, 7a, na wycieczkę udał się pan od geografii, Jarosław Joachimiak, oraz nasza wychowawczyni, pani Monika Molska. Nie było aż tak wyczerpująco, podczas drogi mogliśmy obserwować piękne widoki: pól uprawnych, Ostromecka, Wisły i jej nabrzeża. Zwiedziliśmy pałac, w którym aktualnie była wystawa zabytkowych pianin. Ogólnie w czasie wycieczki było bardzo wesoło, liczymy na powtórzenie tej przygody. Antonina Gabrowska, klasa 7a

Czytaj więcej!

Pieszy rajd do Myślęcinka

3 października w ramach działalności Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego (SKKT) odbył się pieszy rajd do Ogrodu Botanicznego w Myślęcinku. W pieszej wędrówce wzięli udział uczniowie z klasy VIb i jeden uczeń z klasy VIIb. Celem wycieczki było poznanie walorów przyrodniczych i krajoznawczych Ogrodu Botanicznego w Myślęcinku oraz promowanie zdrowego stylu życia i kreatywnego spędzania wolnego czasu. Opiekunami rajdu byli Pan Jarosław Joachimiak i Pani Marzena Rolirad-Kolano. Z niecierpliwością czekamy na kolejne piesze wycieczki!